Najlepsze przekąski białkowe z masłem orzechowym dla aktywnych fizycznie

przez EduInfo 58 views0

przekąski

Białko odgrywa istotną rolę w budowaniu komórek, tkanek, mięśni i narządów organizmu, dlatego nie może go zabraknąć w codziennej diecie. Wysokobiałkowe przekąski są szczególnie istotne dla osób aktywnych fizycznie, którym białko służy do regeneracji tkanek. Odpowiednio dobrane przekąski białkowe, wzbogacone o zdrowe składniki, jak chociażby masło orzechowe bez dodatku cukru, ułatwiają spalanie tłuszczu i wykształcenie mięśni, a w rezultacie pomagają zyskać dobrą formę. Co warto zjeść przed i po treningu, by zapewnić równowagę węglowodanów, tłuszczów i białek w organizmie, a przy tym ułatwić ciału odbudowę tkanek mięśniowych? (Artykuł sponsorowany)

Zdrowe masło orzechowe – bohater białkowych przekąsek

Masło orzechowe bez soli i cukru to produkt, który powinien się znaleźć w diecie każdego sportowca – zarówno zawodowca, jak i amatora. Najlepszy wybór to masła GO ON!: https://www.goonnutrition.pl/maslo-orzechowe-GO-ON, których skład to – w zależności od rodzaju produktu – 100% orzeszków arachidowych lub migdałów. Co ważne, te wysokowartościowe masła, w odróżnieniu od innych tego rodzaju produktów, nie zawierają żadnych, sztucznych dodatków, nie są też wzbogacane o dodatkowe aromaty czy substancje konserwujące. Masło orzechowe bez cukru, to znakomita przekąska dla sportowców, będąca nie tylko źródłem białka, które wspomaga budowanie masy mięśniowej, ale też nienasyconych kwasów tłuszczowych, które przyczyniają się do obniżenia poziomu cholesterolu we krwi. Ze względu na właściwości masła orzechowego i jego naturalny smak, warto go użyć do przygotowania wysokobiałkowych przekąsek, które idealnie sprawdzą się przed lub po treningu.

Przekąski białkowe z masłem orzechowym – propozycje

Po treningu organizm jest wyczerpany i potrzebuje szybkiej regeneracji, którą można mu zapewnić, sięgając po odpowiednią przekąskę. Posiłek zjadany po treningu powinien dostarczyć do organizmu odpowiednią ilość węglowodanów, tłuszczów i białek, które szybko zaspokoją głód, a przy tym uzupełnią spadek energii. Wysokobiałkowe przekąski, warto wzbogacić o masło orzechowe bez soli i cukru, wtedy będą nie tylko zdrową, ale też i smaczną bombą energetyczną.

  • Koktajl orzechowo-bananowy

Koktajl po treningu to doskonały sposób na uzupełnienie energii. Żeby go przygotować, wystarczy szklanka mleka o niskiej zawartości tłuszczu, banan, łyżka zdrowego masła orzechowego i kostka lodu. Wszystkie produkty należy zblendować i gotowe. Tego rodzaju napój świetnie radzi sobie z zaspokojeniem głodu i pragnienia, a przy tym jest zdrowy: banan jest źródłem potasu, mleko dostarcza białka, a masło orzechowe – zdrowych tłuszczów.

  • Orzechowe tosty

Tosty to jeden z najpopularniejszych pomysłów na śniadanie, który można przygotować również w formie wysokobiałkowej przekąski. Wystarczy dwie lub trzy kromki pełnoziarnistego pieczywa przypiec w tosterze, posmarować zdrowym masłem orzechowym, a na wierzchu położyć plasterki banana.

  • Łódki z selera naciowego

Seler naciowy świetnie smakuje z masłem orzechowym. Żeby przygotować smaczne łódki, potrzebne bedą łodygi selera naciowego, masło orzechowe bez cukru oraz migdały, rodzynki lub inne suszone owoce. Łodygę selera należy pokroić na mniejsze kawałki, a następnie posmarować masłem orzechowym. Na koniec, na wierzchu trzeba ułożyć ulubione suszone owoce.

  • Mleczny koktajl z masłem orzechowym

Po treningu warto sięgnąć po odżywkę białkową, najlepiej Whey, która jest znakomitym źródłem białek serwatkowych, pozwala zatem organizmowi szybko zregenerować się po wysiłku fizycznym. Wystarczy wybrać swój ulubiony smak: czekolada, wanilia, pistacja, ciastko cytrynowe, malina lub jogurt i rozpuścić w mleku o niskiej zawartości tłuszczu. Napój warto wzbogacić łyżką masła orzechowego, które nada koktajlowi wyjątkowego smaku, a przy tym jeszcze bardziej zwiększy jego walory odżywcze.

  • Kanapki bez chleba

Jabłka to zdrowa przekąska, która świetnie sprawdzi się w roli zamiennika tradycyjnego pieczywa. Żeby przygotować jabłkowe kanapki, wystarczy pokroić owoc na grube plastry, a każdy z nich posmarować masłem orzechowym. To nietypowe połączenie smaków stanowi smaczny, a przede wszystkim pożywny posiłek.

  • Na słodko

Osoby, które po treningu odczuwają zwiększone zapotrzebowanie na cukier, powinny sięgnąć po przekąskę na słodko. Dobry wybór to dziki ryż, który należy ugotować, a następnie wymieszać z odrobiną masła orzechowego, szczyptą cynamonu i rodzynkami.

Odpowiednio zbilansowana dieta to obowiązkowy dodatek do aktywności fizycznej, który stanowi klucz do sukcesu każdego sportowca. Istotne jest zarówno spożywanie regularnych i pełnowartościowych posiłków, ale także uzupełnianie niedoborów pokarmowych przed i po treningu. Masło orzechowe bez soli i cukru to naturalny i smaczny produkt, który warto wpleść w codzienną dietę, by zyskać dodatkową energię, a przy tym czuć się zdrowo.

 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>