Szybkie czytanie, a walory psychologiczne

przez EduInfo 660 views0

rozwójpsychologiczny

Nauka szybkiego czytania niesie ze sobą mnóstwo pozytywnych aspektów przyczyniających się rozwojowi w kwestiach edukacyjnych, ale nie tylko. Zalety można podzielić na trzy rozgałęzienia posiadające wiele innych – ważnych cech.

  • Pierwszą z nich jest umiejętność czytania ze zrozumieniem, które bądź, co bądź kuleje w systemie polskiego szkolnictwa.
  • Drugą ważną gałęzią jest zdolność zapamiętywania materiału i segregowanie odpowiednich wiadomości. Ta umiejętność jest przydatna zwłaszcza w klasach wyższych, lub na studiach, gdzie ilość materiału może wielu przyprawić o zawrót głowy.
  • Ostatnią ważną cecha jest zdolność odpowiedniej interpretacji – czyli taka, która jest zgodna z kluczem. To tak naprawdę kwintesencja polonistyki, żeby nie powiedzieć – w ogóle sztuki.

Ale istnieje także aspekt psychologiczny o którym się mówi w kwestii szybkiego czytania bardzo rzadko.
Kurs szybkiego czytania jest prowadzony zgodnie z zachowaniem kanonu pedagogicznego, jednak występuje w nim o wiele szerszy obszar indywidualnego podejścia na linii pedagog – uczeń. To indywidualne podejście pozwala uwypuklić w uczniu najważniejsze predyspozycje, na podstawie których wpajana jest dalsza nauka. Ponadto kurs uczy pokory, systematycznej pracy, cierpliwości, wytrwałości w dążeniu do celu, a także odpowiedniej motywacji względem powierzonych zadań. Wbrew powszechnym opiniom nie jest to proces żmudny, a taki, który metodą małych kroków pozwala osiągać kolejne ważne etapy składające się na całość wiedzy wraz z odpowiednim jej zastosowaniem. Jak widać kurs szybkiego czytania niesie ze sobą wiele walorów psychologicznych, które są bardzo cenne przede wszystkim w okresie kształtowania własnego charakteru oraz podejścia do edukacji.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>