Sposób promocji małego biznesu w sieci

przez EduInfo 4 676 views0

Niewielkie firmy, działające najczęściej na rynku lokalnym często muszą mierzyć się z wielkim graczami w swojej branży. Jakich błędów unikać i co można zrobić, aby nasz biznes wyróżnił się na tle konkurencji?

Czy dbasz o marketing internetowy?

Większość małych lub średnich przedsiębiorstw wciąż całą uwagę skupia na promocji swojej działalności głównie przy pomocy reklamy w lokalnej telewizji, radiu lub gazecie.

Jeśli już prowadzą jakieś działania związane z marketingiem internetowym są to raczej sporadyczne i niezaplanowane akcje.

Według danych przeprowadzonych w grupie 825 przedsiębiorców zarejestrowanych w katalogu Firmy.net okazało się, że do internautów docierają przede wszystkim dzięki katalogom, portalom ogłoszeniowym i aukcyjnym oraz wyszukiwarkom cenowym.

Niewiele osób wykorzystuje darmowe narzędzia, które mogą zwiększyć ruch na stronie internetowej firmy, a przez to zwiększyć sprzedaż produktu lub usługi.

Według badań przedsiębiorcy skupiają się głównie na tworzeniu strony internetowej, działaniach SEO oraz prowadzeniu kanału na Facebooku.

Narzędzia e-promocja

Google AdWords – jak skorzystać, żeby nie stracić?

Google AdWords zajmuje czwarte miejsce w zestawieniu narzędzi do e-promocji. Należy jednak pamiętać, że nieumiejętnie dopasowana kampania będzie przyczyną słabych efektów i straty zainwestowanych środków.

Plan kampanii oraz wybrane słowa kluczowe powinny zostać poprzedzone dokładną analityką, do której można wykorzystać dane z Google Analytics.

Pamiętaj jednak, że samo podpięcie strony do programu analizującego to dopiero pierwszy krok. Same dane niestety nic Ci nie powiedzą, a dopiero ich analiza jest w stanie określić kierunek działania oraz wskaże, które kanały komunikacji z klientem warto wykorzystać.

Zanim wydasz pieniądze skontaktuj się z agencją marketingu internetowego, która pomoże Ci w przygotowaniu i opracowaniu skutecznej strategii.

Social Media i własna baza danych

Przy małym nakładzie finansowym można pracować nad tworzeniem własnej bazy klientów, do których warto wysyłać nie tylko maile z ofertą. Dobrym pomysłem jest tworzenie ciekawych treści i tzw. know how dla klientów.

Np. jeśli prowadzisz sklep sprzedający obuwie warto przygotować zestawienia najpopularniejszych modeli w bieżącym roku. Poradniki dotyczące pielęgnacji konkretnego typu obuwia czy nawet tworzenie filmów, w którym o butach będzie opowiadać ekspert.

Działania, które warto rozważyć przy promocji biznesu on-line:

  1. Stworzenie własnej strony internetowej z wartościowymi treściami.
  2. Prowadzenie analityki internetowej oraz wyciąganie na jej podstawie konkretnych wniosków.
  3. Wysyłanie maili i tworzenie własnej bazy mailingowej.
  4. Rozwój kanałów Social Media.

Najważniejsze jednak to zacząć od dokładnej analizy dotychczasowych zadań, aby dowiedzieć się dlaczego coś nie działa lub nie przynosi oczekiwanego efektu. Pamiętaj bez opracowanej strategii i konkretnie określonych działań niestety ciężko będzie osiągnąć spektakularny efekt.

Jeśli jesteś zainteresowany pozycjonowaniem we Wrocławiu zgłoś się do firmy Netim, która pomogła w opracowaniu tego materiału.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>