Wirtualna rzeczywistość, wizja mądrzejszej planety, media społecznościowe – być albo nie być i bezpieczeństwo informacji. O tym wszystkim mogli posłuchać uczestnicy dnia nowych mediów w środę 23 lutego br. na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Ponadto studenci z ponad 20 krajów, z 4 kontynentów – z pomalowanymi w swoje rodzime flagi twarzami – promowali ideę internacjonalizacji oraz zagranicznych wyjazdów na studia i staże.
W środę do elity wykładowców z zagranicy, którzy prowadzą zajęcia dla studentów podczas 1st International Week – Internet Communication Management, dołączyli przedstawiciele światowego biznesu – firm i instytucji działających na międzynarodowych rynkach. Odkryli przed słuchaczami otwartych wykładów tajniki tzw. nowych mediów. Polscy i zagraniczni studenci m.in. z Hiszpanii, Francji, Rumunii, Kazachstanu czy Portugalii skorzystali z doświadczenia takich firm, jak: IBM, Oracle, i3D i Capgemini. Praktyka biznesu została skonfrontowana z teorią. – Wniosek jest jeden, to jest jak najbardziej możliwe, a co więcej, konieczne – mówi Izabela Gajda-Perek, kierownik Biura Promocji i Nowych Mediów UE Katowice.
Uczestnikami New Media Day byli zarówno wykładowcy, jak i studenci biorący udział w całotygodniowym wydarzeniu, w tym z 9 uczelni należących do Konsorcjum Śląskich Uczelni Publicznych (łącznie ok. 400 osób). Co więcej, podczas równolegle odbywających się międzynarodowych targów studenci mogli dowiedzieć się o szerokim wachlarzu oferowanych stypendiów na studia i praktyki zagraniczne. Chętnie rozmawiali także z rówieśnikami z całego świata o możliwościach i korzyściach, jakie dają studia w krajach, które reprezentują. Wszystkie wydarzenia międzynarodowego tygodnia prowadzone są w języku angielskim.
Zajęcia dla studentów podczas 1st International Week prowadziło 12 zagranicznych wykładowców z 8 krajów Europy oraz Azji, m.in. z Rumunii, Włoch, Holandii, Niemiec, Belgii, Francji, Wielkiej Brytanii i Tajwanu. To właśnie oni dzielą się swoją unikalną wiedzą i doświadczeniem ze studentami. W ostatnim tygodniu uczelnia przypominała platformę wymiany doświadczeń i poglądów reprezentantów światowej myśli naukowej, ludzi biznesu – na co dzień znanych z gazet – i studentów, zarówno polskich, jak i zagranicznych.
Celem organizowanego przez Wydział Informatyki i Komunikacji oraz Biuro Promocji i Nowych Mediów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach wydarzenia jest wzmocnienie współpracy z zagranicznymi uczelniami partnerskimi w zakresie nauczania, badań i współpracy międzynarodowej, a ponadto promocja internacjonalizacji oraz rozwoju technologii informacyjnych, w tym tzw. nowych mediów.
– Nigdy wcześniej nie brałem udziału w takim wydarzeniu. New Media Day, organizowane w ramach IntWeek’a, udowodnił, że uczelnia wcale nie musi być miejscem, gdzie podaje się suchą teorię. 1st International Week to także wspaniała okazja do poznania innych kultur – mówi Nigel Lee Wei Rui z Singapuru, który w tym semestrze studiuje na UE Katowice.
Wykładowcy, którzy zostali zaproszeni do prowadzenia zajęć w ramach 1st International Week, mieli również okazję poznać Katowice i region. Za nimi wycieczki do Browarów Tyskich, Oświęcimia i Krakowa. Uczestnicy wydarzeń cały czas nawiązywali cenne kontakty naukowe i biznesowe.W piątek 25 lutego mieli także spotkanie z Prezydentem Katowic – Piotrem Uszokiem. Wypytywali go o inwestycje oraz nową wizję Katowic. Nie brakowało także pytań o działania skierowane w stronę studentów. Jak się dowiedzieli, większość z tych działań ukierunkowana jest właśnie na młodych.
– To dla mnie zaszczyt, że zostałem zaproszony do grona wykładowców tego międzynarodowego wydarzenia. Jestem mile zaskoczony tym, jak bardzo studenci byli aktywni podczas zajęć. Wydarzenie na tak dużą skalę pozostanie w mojej pamięci na zawsze, a Katowice zapamiętam, jako miasto otwarte na świat i pełne pozytywnej energii – Prof. Malte Beinhauer, wykładowca na University of Applied Sciences, Saarbruecken, Niemcy.
Szczegółowe informacje na: www.intweek.ue.katowice.pl