Niewielkie firmy, działające najczęściej na rynku lokalnym często muszą mierzyć się z wielkim graczami w swojej branży. Jakich błędów unikać i co można zrobić, aby nasz biznes wyróżnił się na tle konkurencji?
W artykule dowiesz się:
Czy dbasz o marketing internetowy?
Większość małych lub średnich przedsiębiorstw wciąż całą uwagę skupia na promocji swojej działalności głównie przy pomocy reklamy w lokalnej telewizji, radiu lub gazecie.
Jeśli już prowadzą jakieś działania związane z marketingiem internetowym są to raczej sporadyczne i niezaplanowane akcje.
Według danych przeprowadzonych w grupie 825 przedsiębiorców zarejestrowanych w katalogu Firmy.net okazało się, że do internautów docierają przede wszystkim dzięki katalogom, portalom ogłoszeniowym i aukcyjnym oraz wyszukiwarkom cenowym.
Niewiele osób wykorzystuje darmowe narzędzia, które mogą zwiększyć ruch na stronie internetowej firmy, a przez to zwiększyć sprzedaż produktu lub usługi.
Według badań przedsiębiorcy skupiają się głównie na tworzeniu strony internetowej, działaniach SEO oraz prowadzeniu kanału na Facebooku.
Google AdWords – jak skorzystać, żeby nie stracić?
Google AdWords zajmuje czwarte miejsce w zestawieniu narzędzi do e-promocji. Należy jednak pamiętać, że nieumiejętnie dopasowana kampania będzie przyczyną słabych efektów i straty zainwestowanych środków.
Plan kampanii oraz wybrane słowa kluczowe powinny zostać poprzedzone dokładną analityką, do której można wykorzystać dane z Google Analytics.
Pamiętaj jednak, że samo podpięcie strony do programu analizującego to dopiero pierwszy krok. Same dane niestety nic Ci nie powiedzą, a dopiero ich analiza jest w stanie określić kierunek działania oraz wskaże, które kanały komunikacji z klientem warto wykorzystać.
Zanim wydasz pieniądze skontaktuj się z agencją marketingu internetowego, która pomoże Ci w przygotowaniu i opracowaniu skutecznej strategii.
Social Media i własna baza danych
Przy małym nakładzie finansowym można pracować nad tworzeniem własnej bazy klientów, do których warto wysyłać nie tylko maile z ofertą. Dobrym pomysłem jest tworzenie ciekawych treści i tzw. know how dla klientów.
Np. jeśli prowadzisz sklep sprzedający obuwie warto przygotować zestawienia najpopularniejszych modeli w bieżącym roku. Poradniki dotyczące pielęgnacji konkretnego typu obuwia czy nawet tworzenie filmów, w którym o butach będzie opowiadać ekspert.
Działania, które warto rozważyć przy promocji biznesu on-line:
- Stworzenie własnej strony internetowej z wartościowymi treściami.
- Prowadzenie analityki internetowej oraz wyciąganie na jej podstawie konkretnych wniosków.
- Wysyłanie maili i tworzenie własnej bazy mailingowej.
- Rozwój kanałów Social Media.
Najważniejsze jednak to zacząć od dokładnej analizy dotychczasowych zadań, aby dowiedzieć się dlaczego coś nie działa lub nie przynosi oczekiwanego efektu. Pamiętaj bez opracowanej strategii i konkretnie określonych działań niestety ciężko będzie osiągnąć spektakularny efekt.
Jeśli jesteś zainteresowany pozycjonowaniem we Wrocławiu zgłoś się do firmy Netim, która pomogła w opracowaniu tego materiału.