Większość z nas intensywnie korzysta z komputera, a tym samym z różnych programów, aplikacji i plików. Często pojawia się konieczność korzystania z zapisanych plików w kilku miejscach lub udostępnienia im innym użytkownikom. Jak zrobić to łatwo a w dodatku za darmo? O tym dowiecie się z tego artykułu.
Dysk Google i Dropbox
Są to dwie aplikacje służące do przechowywania plików, które są najpopularniejsze. Dropbox jest idealny dla osób, które korzystają z wielu urządzeń. Dzięki stworzeniu klienta Dropbox i zainstalowaniu go na urządzeniu, mamy do dyspozycji przestrzeń dyskową, którą możemy zapełniać plikami. Nowo dodane pliki są przechowywane na serwerze, dlatego jeśli dodamy plik np. na telefonie, to będzie on dostępny również na innych urządzeniach, na których zalogujemy się do programu Dropbox. W programie tym udostępnianie innym użytkownikom jest niezwykle łatwe i niezawodne. Dropbox w podstawowym pakiecie daje nam 2 GB przestrzeni dyskowej – tak więc możemy tam trzymać i udostępniać znajomym pliki, filmy lub muzykę. Udostępniając plik danej osobie, otrzyma ona powiadomienie e-mail i od tego momentu będzie mogła z niego korzystać.
Dysk Google to program, który każdy użytkownik Gmail zna bardzo dobrze. Przestrzeń dyskowa w porównaniu z Dropboxem jest o wiele większa i ma 5 GB pojemności. Pliki, które są przechowywane na Dysku Google, można udostępniać użytkownikom. To, czym wyróżnia się Dysk Google to integracja z dokumentami Google. Logując się na Dysk Google, możemy stworzyć i udostępniać innym użytkownikom dokumenty tekstowe, arkusze kalkulacyjne lub prezentacje. Dodatkową funkcją jest możliwość nadania różnych uprawnień. Wybrani użytkownicy mogą móc tylko wyświetlać lub wyświetlać oraz edytować udostępnione dokumenty.